Tijdelijke tentoonstellingen

Naast de permanente tentoonstelling, plaatst het Kunst Interpretatiecentrum regelmatig kunstenaars die deel uitmaken van de School van Vresse op de voorgrond. Er worden drie keer per jaar tijdelijke tentoonstellingen aan hen gewijd, de ene keer retrospectief, de andere keer thematisch. Deze tijdelijke tentoonstellingen duren iets langer dan twee maanden en vinden plaats in een aparte zaal die vrij toegankelijk is voor het publiek.

Onze volgende tijdelijke tentoonstellingen

In 2021, worden Milo Dardenne, Jean-Claude Coenen en Marco Magis gehuldigd.

In 2022, vieren we de 125ste verjaardag van de geboorde van Marie Howet (1897-1984), een van die kunstenaars die een onuitwisbare stempel heeft gedrukt op de geschiedenis van regionale, nationale en meer kunst. Haar werk maakt deel uit van ons erfgord, uw erfgoed, uw geschiedenis! Daarom doen we graag en beroep op je: deel met ons je herinneringen, je anekdotes en wellicht de werken die je hebt van deze gelalenteerde kunstenares om haar verhaal tot leven te brengen.

Van 03 april 2021 à 14h00 in 13 juni 2021 à 17h00

Het Centre d’Art begint het seizoen 2021 met de tentoonstelling: "Ontmoeting met de kunstenaar Milo DARDENNE".

Alle evenementen weergeven

Van 08 juni 2020 à 13h00 in 11 november 2020 à 17h00

Van 15 juni 2019 à 14h00 in 18 augustus 2019 à 18h00

De tweede tijdelijke tentoonstelling van 2019 heeft plaats van 10 juni tot 18 augustus en is gewijd aan de kunstschilderes Christelle Gillet. Op grote doeken brengt Christelle Gillet een abstracte weergave van haar gedachten en emoties.

Van 06 april 2019 à 09h00 in 09 juni 2019 à 18h00

De eerste tijdelijke tentoonstelling van het seizoen 2019 is toegankelijk vanaf 6 april tot 9 juni, en is voor de eerste keer gewijd aan de schilder Georges Peulen. Er worden meer dan 30 werken tentoongesteld om de bezoekers een overzicht te bieden van het werk van deze kunstenaar en zijn picturale evolutie.

Op 03 januari 2019 vanaf 14h00

Alle evenementen weergeven